Malaysia Goblok!!!

bukan untuk yang pertama saya menuliskan ini, saya berharap Soekarno benar ketika mengadakan GANYANG MALAYSIA di era tahun 60-an. kebijakan pemerintah Malaysia sepertinya tidak habis-habisnya menginjak harga diri Bangsa Indonesia.

garis bawahi, kebijakannya yang membuat saya menyatakan pernyataan MALAYSIA GOBLOK!!! ini berita terbaru tentang ke-goblok-an Malaysia.

Pemerintah Malaysia menjanjikan gaji, bonus, dan asuransi kepada anggota Askar Wataniah layaknya prajurit Tentara Diraja Malaysia. Sebagai perbandingan, jika setiap prajurit TNI setingkat Tamtama digaji Rp1,4 juta sampai Rp1,7 juta per bulan, anggota Askar Wataniah dibayar Rp2 juta sampai Rp3 juta per bulan.

asal berita..

tanggapan media Jabar: pikiran-rakyat

Suka ato tidak, cepat ato lambat saya yakin Malaysia takan hidup lama..

salamhangat,

-lagiPusing-

22 Responses to “Malaysia Goblok!!!”


  1. 1 baladika Februari 17, 2008 pukul 8:39 am

    bukan goblok. tapi licik

  2. 2 keparat Maret 5, 2008 pukul 6:03 am

    bukan boblok tapi oon,,,,

  3. 3 mena Juli 15, 2008 pukul 5:01 am

    Pemerintahan Malaysia memang licik…tapi warga Indonesia yang bersedia jadi Askar juga bego’ ngga punya semangat nasionalisme dan cinta tanah air

  4. 4 Daniel Juni 3, 2009 pukul 2:38 pm

    malaysia ga punya kebudayaan!!..
    malaysia adalah sebuah negara yang berada di asia..negara malaysia itu awalnya tidak ada,karena dahulu sebelum ada negara,tanah malaysia merupakan punya kerajaan sriwijaya dan majapahit yang notabene kedua kerajaan itu adalah kerajaan indonesia.jika di malaysia terdapat banyak kebudayaan,itu bukan kebudayaan asli malaysia karena malaysia tidak punya kebudayaan sama sekali jadi mereka mengambil kebudayaan bangsa lain,berhati2lah bangsa2 lain karena kebudayan anda akan segera diambil dan diakui sebagai kebudayaan malaysia orang malaysia dulunya TOLOL N BEGO tetapi karena guru2 dari indonesia mereka menjadi pintar2,katanya menghargai setiap etnis tetapi kenyataannya beberapa waktu lalu terjadi demo besar2an etnis INDIA di malaysia diakarenakan DISKRIMINASI SOSIAL.

  5. 5 ichsan wahyudhi Juni 14, 2009 pukul 3:09 pm

    kalau dibilang goblok masih bagus, yang benar IDIOT…!!! Hancurkan ZIONIS BARU “MALAYSUA”

  6. 6 Cadel Agustus 28, 2009 pukul 2:01 pm

    suruh deh debus banten dijiplak biar saya yang santet orang malaysia!

  7. 7 Ir Merah Putih Desember 11, 2009 pukul 3:13 pm

    Ih nggak baget,dasar malaysia nggak punya budaya!!! Penjilat

  8. 8 Ir. 1945 Desember 14, 2009 pukul 5:03 pm

    Satu kalimat buat malaysia “malaysia fuck u & PANTEK” jangan pake produk malaysia dan jangan nonton film katrok ipin upin!! Kalo nonton sama halnya dengan mereka!!

  9. 9 Orang INA Mei 16, 2010 pukul 8:28 am

    Malaiy,sia .
    Penghasil TERORIS DI ASIA TENGGARA.

    TIDAK PUNYA BUDAYA.

    PENGECUT,LICIK & Gooobblok.

  10. 10 Malindoprihatin Agustus 29, 2010 pukul 5:34 am

    Isnin Ogos 23, 2010
    Di Sebalik Insiden Penahanan 7 Nelayan Malaysia Oleh Pihak Berkuasa Indonesia

    PETALING JAYA: Pembebasan tujuh nelayan Malaysia dari Sungai Rengit yang ditahan oleh penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan (KKP) Indonesia pada 17 Ogos lalu ternyata melegakan semua pihak.
    Mereka yang ditahan menggunakan bot Dolphin 015 dalam perairan laut wilayah Malaysia di lokasi empat batu nautika tenggara pantai Tanjung Pungai, Kota Tinggi Johor pada 13 Ogos 2010. Pembebasan oleh pihak Indonesia ini dibuat atas alasan bahawa mereka kekurangan bukti bagi mendakwa nelayan tersebut menangkap ikan dalam perairan Indonesia. Fakta siasatan jelas menunjukkan mereka menangkap ikan di dalam perairan Malaysia berdasarkan Peta Baru 1979.

    Bukti ini diperkukuhkan lagi kerana bot nelayan itu dilengkapi dengan peralatan GPS. Ini menunjukkan bahawa tindakan bot Dolphin 015 KKP memasuki perairan Malaysia hampir dengan pantai Tanjung Punggai, Kota Tinggi Johor yang jaraknya 14 batu nautika dari Batam, Indonesia jelas merupakan suatu tindakan pencerobohan ke atas integriti dan kedaulatan wilayah Malaysia.

    Pihak KKP telah menahan lima bot nelayan Kelas ‘A’ iaitu JHF 6532, JHF 8442, JHF 6367, JHF 5230 dan JHF 5280 bersama 15 nelayan di lokasi kejadian pada pukul 9.30 malam. Seramai tujuh nelayan telah ditahan dan dibawa menaiki bot Dolphin 015 manakala lapan yang lain masih berada dalam lima bot tersebut.

    Berikut adalah kenyataan penuh yang dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara bagi memberikan fakta sebenar mengenai isu ini.

    Pada masa kejadian, kelima-lima bot tersebut sedang menangkap ikan di perairan yang telah menjadi kawasan menangkap ikan sejak sekian lama. Pasukan Gerakan Marin (PGM), Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah menerima laporan insiden tersebut pada 9.35 malam.

    Susulan dari itu, bot ronda laju PC 9 dan PSC 26 PGM diketuai oleh Asisten Supritendan Ahmad Amri Abdul Rahman yang sedang membuat rondaan rutin di perairan tersebut telah diarahkan mengesan bot nelayan tersebut. Pada 10.45 malam, lima bot nelayan dan bot Dolphin 015 dikesan di lokasi 010 18.9’ Utara, 1040 24.4’ Timur iaitu kira-kira 0.4 batu nautika dari Batuan Tengah (Middle Rocks) yang sedang dalam pelayaran menuju ke Batam, Indonesia.

    Lokasi ini masih di dalam perairan laut wilayah Malaysia. Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) pada 23 Mei 2008 telah memutuskan Batuan Tengah milik Malaysia. Bot PC 9 telah mengarahkan bot Dolphin 015 untuk berhenti namun tidak diendahkan dan dua das tembakan flare ke udara menggunakan light pistol dilepaskan.

    Bot Dolphin 015 masih enggan berhenti dan terus memecut laju memasuki perairan Indonesia. Bot PGM berhenti mengejar setelah Bot Dolphin 015 didapati memasuki perairan Indonesia.

    Tindakan PGM ini adalah selaras dengan prosedur yang ditetapkan di bawah Arahan Ketua Polis Negara, tembakan amaran ke udara tidak dilepaskan kearah bot Dolphin 015 dan bot PGM berhenti mengejar setelah bot tersebut memasuki perairan Indonesia.

    Semasa PGM membuat pemeriksaan ke atas lima bot nelayan tersebut, didapati tiga pegawai penguat kuasa KKP menyorok di dalam bilik enjin dua bot nelayan dan salah seorang darinya telah menanggalkan pakaian seragam KKP.

    Tindakan itu dipercayai bagi untuk mengelak dari ditangkap oleh PGM. Sistem Penentu kedudukan Global (Global Positioning System) bot juga telah dirosakkan.Salah seorang penguat kuasa KKP telah dihubungi oleh Ketua Bot Ronda KKP yang dikenali sebagai Hammanto dan telah menawarkan pertukaran pegawai penguatkuasa KKP yang ditahan dengan tujuh nelayan Malaysia.

    Namun demikian, tawaran tersebut ditolak kerana ia berlaku dalam perairan Malaysia dan PGM bertegas tindakan undang-undang akan diambil sewajarnya. Kesemua lapan nelayan dan lima bot serta tiga penguat kuasa KKP telah dibawa ke Jeti Jabatan Laut Tanjung Pengelih untuk siasatan lanjut. Ketiga-tiga pegawai penguatkuasa ini telah disiasat oleh Ibu Pejabat Polis Kota Tinggi dan diklasifikasikan di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan (Penculikan).

    Mereka telah ditahan di lokap IPD Kota Tinggi dan direman selama empat hari oleh Mahkamah sehingga 18 Ogos 2010 bagi siasatan lanjut. Pihak PDRM telah memberikan layanan yang sama sebagaimana yang digunapakai ke atas warga Malaysia yang ditahan dalam lokap berdasarkan prosedur yang ditetapkan.

    Pada 14 Ogos 2010, satu laporan Polis telah dibuat oleh adik salah seorang nelayan yang ditahan menyatakan bahawa beliau menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada nombor telefon +6281270228267 yang tertulis “Tolong kirim RM1,000 Untuk taikong Melayu untuk tiga orang Cina RM 2,500, jadi semua RM 3,500. Kirim lewat western union atas nama Harun No KTP 2171071708659006, Alamat: Tanjung Piayu sei Beduk, Batam. Ok?.

    Siasatan awal PDRM mendapati nombor telefon tersebut juga turut disimpan dalam telefon bimbit milik tiga pegawai penguat kuasa KKP. Pada 16 Ogos 2010, lima pegawai dari Konsulat Jenderal Republik Indonesia telah datang ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor bagi membincangkan urusan pembebasan tiga pegawai penguatkuasa KKP.

    Pegawai tersebut juga dibenarkan menemui tiga penguat kuasa tersebut di lokap IPD Kota Tinggi. Pada 17 Ogos 2010, pukul 9.20 pagi, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi telah menyerahkan tiga pegawai penguat kuasa KKP kepada Jonas L. Tobing, wakil Konsulat Republik Indonesia. Pembebasan ini dibuat setelah beberapa siri rundingan diplomasi, siasatan kes telah selesai dijalankan dan bagi menjaga hubungan baik Malaysia dan Indonesia. Malaysia telah mengemukakan Nota Bantahan Diplomatik ke atas tindakan pencerobohan dan penahanan 7 nelayan Malaysia oleh bot Dolphin 015 milik KKP.

    Tindakan ini merupakan satu pencabulan ke atas integriti dan kedaulatan wilayah Malaysia.

    Sejak 2005 hingga Ogos 2010, terdapat 12 kes pencerobohan bot dan kapal Pihak Berkuasa Indonesia dalam perairan Johor sahaja.Nelayan tempatan yang menangkap ikan dalam perairan Malaysia kerap menjadi mangsa peras ugut dan diminta membayar sejumlah wang bagi membebaskan nelayan yang ditahan.

    Insiden seumpama ini akan berulang di masa hadapan khususnya dalam musim perayaan yang akan disambut tidak lama lagi.

    Pihak Berkuasa Malaysia komited dan akan terus meningkatkan rondaan dan penguatkuasaan dalam kawasan perairan Malaysia berdasarkan Peta Baru 1979 ke atas sebarang pencerobohan dalam perairan negara.
    Pihak nelayan hendaklah memberikan kerjasama dengan terus membuat laporan kepada Pihak Berkuasa mengenai insiden yang berlaku supaya tindakan yang cepat dan berkesan dapat diambil sewajarnya.

    Di samping itu, tindakan-tindakan yang diambil oleh pegawai penguatkuasa KKP Indonesia semasa berada di dalam bot nelayan telah menimbulkan keraguan dan mengukuhkan lagi pandangan bahawa insiden ini adalah angkara pihak dan individu daripada agensi berkenaan menggunakan kedudukan mereka demi kepentingan masing-masing. Keberadaan mereka di atas bot nelayan dan tindakan menanggalkan pakaian seragam serta menyorok di dalam bilik enjin jelas menunjukkan bahawa mereka telah melakukan pelbagai kesalahan dan berusaha untuk menggelak daripada dikesan oleh pihak PDRM.
    Usaha untuk membuat pertukaran tujuh nelayan dan tiga pegawai KKP oleh ketua bot Dolphin 015 dalam tempoh beberapa jam setelah kejadian dilihat sebagai inisiatif persendirian beliau untuk menutup insiden berkenaan.

    sumber : http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/8/23/mstar_berita/20100823155753&sec=mstar_berita

    Kalau berdasarkan laporan ni memang nampak siapa yang betul siapa yg salah.
    Tapi aku pelik satu mende je.. Kenapa 3 orang pegawai Indonesia tu stay dekat bot Nelayan Malaysia tu? Kenapa tak lari bersama kawan2 diorang? Musykil2….

  11. 11 adit September 7, 2010 pukul 9:55 am

    wah wah wah ..
    malaysia ini ..ngajak perang atau cubit2an ..
    kita turunkan tentara kita ..
    MAJU INDONESIA RAYA !!

  12. 12 Raja Desember 24, 2010 pukul 1:25 pm

    MALAISIA,,,,, Itu sebenarnya gak punya otak gak ada ise lain apa bisanya ngakui’in punya orang,,,,,,,,,Ta’i banget malaisia.

  13. 13 Raja Desember 24, 2010 pukul 1:28 pm

    kalau pinal nanti malaisia kalah,,,,,,,,malaisia harus tunduk ama Indonesia dan akui nIndonesia T O P deh,,,,,nyahoooooooo,,,,,,,,

  14. 14 rika Desember 28, 2010 pukul 4:10 am

    GOBLOG,,, ANJING ,,,,, MALAYSIA…NJING…………………………….
    KOPLAK LAH

  15. 15 genji Maret 20, 2011 pukul 10:18 am

    Biasa negara katro…!
    Rakyat negara malaysia kampungan.sok”an pakek bahasa inggris.kayak Ϟƍαќ perna belajar bahasa inggris.kerrja nya cuma bisa maling budaya orang.jngan” entr maling jemuran orang…!

  16. 16 Puhawang April 29, 2011 pukul 10:25 am

    Sabar Gan… Semua pasti ada balasan untuk tindakan yang mereka lakukan kepada bangsa Indonesia tercinta ini… Sebagai generasi muda, harus bisa jaga diri, tidak gampang terbakar emosi dan melakukan tindakan anarkis. Kita banyak2 berdoa dan meminta keadilan kepada Tuhan YME. Smangad…

  17. 17 wfefsdfsd November 13, 2011 pukul 4:32 am

    indon sial celaka…x ada tamadun…bodoh+dungu..

  18. 19 indon goblok November 25, 2011 pukul 12:14 pm

    indongoblok macam sial. tanah penuh dengan syaitan dan garuda. hati penuh dengki. negara yang dilaknati Allah. sebab tu la kerap ada gempa bumi

    Perempuan indon bogel sana sini
    nama islam tapi tak solat
    memalukan umat muhammad

  19. 20 Darmanslalusendiri Juni 14, 2012 pukul 5:27 pm

    untung aja gw baca nih comment , Lu Bangsat malingsia ,

  20. 21 irfan Desember 8, 2012 pukul 4:36 am

    malaysia loe jangan sok berani ;lah gua gak suka sama negara kayak loe bangast loe malayasia

  21. 22 annisa virginia Maret 20, 2013 pukul 11:58 am

    malaysia goblok,tai


Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




Quote of The Day

Just because you can’t do everything doesn’t mean you shouldn’t do something.
(Earl Nightengale)
Visit Zenk's Life

Nyang Gi Baca Cerita

web stats

Kategori Cerita

Cerita Lama

Cerita Stats

  • 637,137 Orang-orang Baik

%d blogger menyukai ini: